Lečenje korena zuba

Lečenje korena zuba ili kako se narodno kaze “vaditi živac” se vrši kad je zubna pulpa zahvacen kvarom ili infekcijom. Zubna pulpa je zivo meko tkivo unutar samog zuba i sačinjena je od malog venskog i arterijskog krvnog suda, nervnog vlakna, i mekog tkiva koje ih spaja. Da bi se spasio zub, uklanja se zubna pulpa zajedno sa bakterijama čisti se preostali prazan prostor i puni se posebnim stomatoloskim materijalima koji vraćaju zubu potpunu funkciju. Ovo je terapija prvog izbora jer u suprotnom bi se isti zub i dalje kvario, verovatno slomio, i morao bi biti izvadjen. Veliki broj pacijenata veruju da bi trebalo svaki zub koji boli izvaditi ali nisu svesni da ih to u duzem vremenskom periodu vise košta jer će poremetiti raspored preostalih zuba i morati popunjavati prostore vestackim mostovima.
U poslednje vreme je ova vrsta terapije vrlo uspešna, i često takvi zubi više ne prave problem, iako ponekad postoji mogućnost ponovne infekcije i onda se postupak ponavlja.

Gde je moguća potreba za lečenjem korena?

1. Zapaljenje na vrhu korena zuba (koje se vidi na Rentgen snimku)
  2. Pulsirajuci bol u zubu
  3. Otok okolo zuba
  4. Povreda i prelom zuba
  5. Ponekad postoji dubok kvar bez ikakvih simptoma

Kako teče terapija?

Za lečenje kanala korena su potrebna u proseku dva ili tri termina.
Dok je zub utrnut pravi se otvor do pulpe i kroz njega prolaze redom instrumenti, koji uklanjaju pulpu i bakterije a posle njih oni koji oblikuju naknadno prazan prostor. Ako je i kvar prisutan on se uklanja posebnim stomatoloskim instrumentima. Kada je koren detaljno ociscen i ispran, on se puni trajnim ili privremenim punjenjem. Nakon toga se postavlja plomba ili krunica. Svi zubi koji su podlegli ovoj vrsti terapije bi trebali da se presvuku sa krunicom. Na taj način sprečavamo da se lome i vraćamo im potpunu funkciju.
Par dana nakon terapije vaš zub moze biti pomalo osetljiv, ali ce to nestati jer vise nema bakterija koje su izazvale njegovu osetljivost, i zub je izlečen.

Dobijate instrukcije održavalja posle svake faze lečenja i predlog kontrole zavrsenog rada na svakih 6 meseci radi sto duže mogućeg očuvanja zuba.